Prędkość z jaką przybywa treści w sieci Internet jest omal niewyobrażalna. Każdego dnia miliony ludzi generują nowe teksty i zdjęcia. Są również tacy, którzy świadomie kopiują istniejące już w sieci aby zagwarantować lepsze pozycje dla promowanych poprzez siebie stron. Choćby robi się z tego niezły śmietnik, to konsumenci ostatecznie oceniają wartość merytoryczną każdej stron czy bloga, nieważne czy to ogłoszenia erotyczne czy firma budowlana. Jak zatem w natłoku informacji w sieci Internet zagwarantować popularność swojej strony? Dobrym przykładem jest hotmax. Czy kilka zdań prostej oferty umieszczone statycznie na firmowej stronie ma możliwość wystarczyć aby ktokolwiek znalazł takie dane? Czy ogólnie rzecz ujmując oferenci posiadający strony internetowe zdają sobie sprawę jaki potencjał drzemie w dobrze wykonanej i wypromowanej stronie? Czy powielenie wzorca wręcz najlepszej strony daje zapewnienie osiągnięcia sukcesu? Jak wszystko w życiu, tak i rozpowszechnianie swojej działalności ulega znacznej ewolucji. Na początku wieku rzemieślnik wywieszał szyld przed zakładem i na tym kończyła się jego działalność w zakresie promocji. Dzisiaj niewielu przedsiębiorców wyobraża sobie konkurowanie na rynku bez kilku chociaż metod reklamy i promocji. W ostatnich latach bardzo efektywnym narzędziem reklamy w tym zakresie okazuje się globalną sieć, wręcz jeśli chodzi o ogłoszenia towarzyskie. Świadomie piszę tutaj o firmach, ponieważ one z założenia nastawione na profit, posiadają biznes w tym aby jak największa ilość nabywców kupowała ich produkty, czy korzystała z usług. Niemniej jednak oczywiście temat promowania określonej działalności tyczy się wszelkich sekcji życia czy funkcjonowania jednostek i organizacji. Dosłownie osoba prywatna prowadząca blog i opisująca spersonalizowane doświadczenia życiowe – hobby, zechce na pewno poszerzyć grono czytelników i stać się autorytetem w ulubionej dziedzinie. Też wszelkiego rodzaju organizacje charytatywne dla obietnice adekwatnej skali działalności potrzebują jak najszerszego kręgu ludzi, które mogą przekonać do swojej misji.
Na 100% za usługi związane z reklamą w sieci Internet, należy zapłacić wydawcy, czyli właścicielowi serwisu który zdecyduje się umieszczać nasze banery, wskaźniki adresów www, ogłoszenia towarzyskie, animacje itd. Jeszcze kilka lat temu, koszty związane z takim przedsięwzięciem dla pojedynczego reklamodawcy zostały bardzo wysokie. Współcześnie w dobie sporej konkurencji opłaty za wyświetlenie odpowiedniego prezentacji nieco spadły. W niektórych przypadkach jest jednak z dokładnością odwrotnie ponieważ podaż usług reklamowych nie nadążyła za znacznie zwiększonym na nie popytem, lub również niezbite kategorie działalności (branże) posiadają bardzo silną konkurencję i windują stawki (dzieje się tak na przykład dla najpopularniejszych słów podstawowych związanych na przykład z finansami czy domami i mieszkaniami, w programach reklamy kontekstowej). Wygląda na to że reklama w sieci Internet powinna stać się jeszcze bardziej powszechna głównie ze względu na możliwość jej precyzyjnego kierowania do odpowiednich grup odbiorców.
Kapitał jaki należy przeznaczyć na kampanię reklamową w sieci Internet ma możliwość zaczynać się już od kilkudziesięciu zł miesięcznie. Na 100% efekty będą niewielkie. Niemniej jednak każdy wybiera według własnych wymagań. Znacząca większość ludzi, które rozpoczynają swoją przygodę z organizowaniem kampanii marketingowych w sieci Internet wybiera najprostsze systemy reklamy kierowanej – kontekstowej. Są one dość łatwe w konfiguracji i umożliwiają precyzyjną analizę funkcjonalności. SEO (ang. Search engine optimization), czyli działanie zorientowane na osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony w wynikach przeszukiwania to proces kompleksowy i dość długotrwały.
Na efekty w ciągu miesiąca czy dwóch rzadko można liczyć. Choćby zadania związane z SEO (ang. Search engine optimization) stron mogą być z powodzeniem wykonywane we własnym zakresie poprzez chłopcy i dziewczęta niewtajemniczone w arkana sztuki (przynajmniej dopisywanie do folderów i aktywność na forach internetowych), to jednak takie funkcjonowania powinno się prowadzić sukcesywnie i konsekwentnie aby przyniosły jakikolwiek efekt. Warto a przy tym skorzystać z wielu wskazówek i informacji dostępnych na ten temat w sieci i przeznaczyć odrobinę czasu na przeanalizowanie dla jakich słów nasza strona ma się pojawiać w wynikach przeszukiwania i świadomie pisać teksty zawierające określone zwroty. To oczywiście jedynie początek niemniej jednak już coś...